Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce | WORKINTENSE
Novinky & Události
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Reading time: 2 mins
Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání je opravdu pozitivní formou zaměstnávání, protože v takovém případě jde o legální práci, která je pro svou flexibilitu vyhledávána zaměstnavateli. Jde hlavně o zajištění provozu při zvyšování počtu zakázek, kdy je potřeba měnit množství zaměstnanců.

Proto je většinou agenturní zaměstnávání využíváno pro dělnické profese.

Agenturní zaměstnávání je ale výhodné i pro zaměstnance v případě, kdy potřebuje rychle najít jakoukoliv práci, nebo pro sezónní práce pro studenty.

Přijetí agenturního zaměstnání je pro zaměstnance často prvním krokem pro získání budoucí trvalé práce u zaměstnavatele. Tím pádem je podporování agenturního zaměstnávání v zájmu státu.

V případě agenturního zaměstnávání je pro stát důležité najít způsob, jak zabránit obcházení právní úpravy o vedlejší činnosti. Podle ní zaměstnanec nemůže vykonávat u téhož zaměstnavatele práce stejného druhu na hlavní pracovní poměr a současně na další smlouvu/dohodu – toto je přesčas

V realitě bývá zákon obcházen tak, že zaměstnanec pracuje část dne na pracovní poměr k zaměstnavateli a jinou část dne jako agenturní zaměstnanec formou dočasného přidělení. Takový postup by měl být zakázán.

Na druhu stranu agenturní zaměstnávání omezuje sféru šedé ekonomiky. A to tak, že dává uživatelům možnost využít službu dočasného přidělení zaměstnance.

Prostřednictvím služby dočasného přidělení je vyhledání, přijetí i propuštění pracovníků mnohem jednodušší než konzervativní právní úpravy pracovního poměru.

Využívání služeb agentury klientům šetří náklady na práci personálních útvarů a na procesy vyhledávání nových zaměstnanců.

Tyto výhody jsou významné, i když agenturní práce nemůže být při dodržování zákona levnější než zaměstnávání kmenových zaměstnanců.

Mzdové a pracovní podmínky agenturních zaměstnanců musí být ze zákona stejné jako podmínky kmenových zaměstnanců klienta.

Navíc se k těmto nákladům připočítává marže, která je odměnou personální agentury.

Psali jsme také:

Efektivní vedení mítinku - Workintense

Efektivní vedení firemních mítinků

Jistě znáte situace, kdy jednání, které má být otázkou několika minut, nakonec trvá hodiny. Nemusí to tak být vždycky. Podmínkou ale je, aby se...

Schopnost motivovat zaměstnance je jedna z nejlepších vlastností, jakou může šéf mít.

9 věcí, které zaměstnance motivují lépe než peníze

Nesnažte se zaměstnance nalákat na peníze (i když je máte). Máme pro vás lepší způsob, jak našlápnout výkonnost vašich lidí.

Schopnost...

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Úkol manažera - vytvořit semknutý tým. Jak toho dosáhnout?

Je dobře známo, že úspěch jakéhokoli zařízení závisí na harmonické interakci...

7 vlastností ideálního recruitera

7 dovedností recruitera moderní doby

Rychle měnící se proces náboru nových zaměstnanců vyžaduje i poněkud pozměněné dovednosti náborářů. I nadále však platí, že práce recruitera je jako...

Jak nezkazit první dojem na pohovoru

Jak nezkazit první dojem na pohovoru

Stává se - jste zváni na pohovor. Musíte mít na paměti nejen pravidla chování v průběhu rozhovoru, ale i před ním. První dojem můžete pokazit i...

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Většina z nás používá sociální sítě. Nezáleží na tom, hledáte-li práci nebo ji již máte. Vaše příspěvky, komentáře a “lajky” mohou velmi negativně...

5 tipů, které vám pomohou udržet si své...

V době rekordně nízké nezaměstnanosti, kdy podobu pracovního trhu ve valné většině určují uchazeči o práci, je pro firmy jedním z hlavních podnětů k...

Outsourcing logistiky – nástroj přinášející...

O outsourcingu, tedy vyčlenění některých vedlejších činností firmy a jejich svěření jiné společnosti, jste zajisté už slyšeli. Tato služba je ve...

Psaní obchodních e-mailů

Psaní obchodních e-mailů

E-mailová komunikace se v poslední době, obzvlášť ve firemním prostředí, stala převažujícím způsobem komunikace. Kolik pozornosti však věnujeme...

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele výrobní funkce nebo části úkolů spojených s výrobou výrobků

Outsourcing výroby

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele celé výroby či pouze její dílčích částí.

Outsourcing výroby lze rozdělit do dvou...

Pojďme mluvit o tom, jak může personální agentura Europa Workintense posílit vaše podnikání v oblasti HR