Přejít k hlavnímu obsahu

Vývoj a vznik Temporary helpu

Read time: 3 minuty
Vývoj a vznik Temporary helpu

Nejen HR specialisté se ve své praxi setkali s termínem „temporary help“ (známým též jako personální leasing nebo dočasné přidělení zaměstnance). Jedná se o oblíbenou službu, jež flexibilně reaguje na výkyvy pracovního personálu. Počátky dočasného přidělení jsou obvykle spojovány s Průmyslovou revolucí a nástupem sezónního zaměstnávání. V tomto období se začaly stavět první továrny, které potřebovaly pracovní sílu k plnění svých potřeb. V některých průmyslových odvětvích, jako je zemědělství, důlní průmysl a stavebnictví, bylo potřeba pracovníky pouze na sezónní nebo dočasné práce. Podniky tedy začaly najímat zaměstnance na ohraničenou dobu, aniž by tušily, že právě daly základy nové formě zaměstnávání pracovníků. Temporary help se samozřejmě v průběhu let měnil, přičemž za první profesionální agenturu zaměřující se na tuto službu, je považována americká společnost Kelly Services.

Kelly Services

Tuto známou společnost založil roku 1946 William Russell Kelly v Detroitu ve Spojených státech amerických (pod původním názvem Russell Kelly Office Service) a původně se jednalo o malou firmu specializující se na účetní a poradenské služby. Kelly od začátku stavěl na dočasném přidělení svých zaměstnanců klientům a brzy rozpoznal, jak je tato forma zaměstnávání žádaná. Proto se postupem let zaměřil výhradně na poskytování personálních služeb. V rámci svého podnikání se specializuje na komplexní servis včetně dočasného zaměstnávání, pronájmu zaměstnanců, náboru a výběru, outsourcingu, poradenství v oblasti lidských zdrojů a dalších služeb spojených s pracovním trhem.

Zajímavostí průkopníka temporary helpu je skutečnost, že pro něj pracovaly především ženy. Společnost se brzy stala známá jako “Kelly girls”, a proto majitel v roce 1957 přejmenoval svoji společnost na Kelly Girl Service, Inc. Toto označení se rychle vžilo pro dočasného pracovníka, bez ohledu na příslušnost ke společnosti nebo pohlaví.

Temporary help od 60. let do dneška

Vzhledem k tomu, že obliba dočasného přidělení stále rostla, začaly temporary help agentury expandovat. Poptávka po dočasném přidělení zaměstnance se rychle rozšířila i do dalších odvětví. S nástupem moderního podnikání a rozvojem různých průmyslových sektorů se tento koncept zaměstnávání stal běžnou možností pro firmy, které potřebovaly dočasnou pracovní sílu. V průběhu 80. a 90. let se ukázalo, že má tento systém trhliny, neboť dostatečně negarantoval ochranu práv pracovníků zaměstnaných na dočasné smlouvy. Proto byla v USA (ale i v některých dalších zemích) zavedena regulace. Ta se zaměřila na zavedení minimální mzdy, potírání diskriminace a další nežádoucí faktory.

Současná globalizace s nástupem digitalizace, internetu a moderních technologií, otevřela dosud netušené možnosti temporary helpu, neboť online prostředí umožňuje komunikaci napříč regiony i státy.

 

Kdo jsme

reditel-spolecnosti-workintense

Ing. Ivan Rozman

Ředitel Společnosti

„Jsme schopni systémově reagovat na potřeby zákazníka zajistit HR/pracovní sily velice rychle a pružně bez ohledu na to, kde a kdy požadavky vzniknou. Usilujeme o to, abychom poskytovali prvotřídní profesionální služby našim partnerům prostřednictvím vedoucích pracovníku odborně orientovaných projektových tymu a proškolených kmenových zaměstnanců“

Kontakty: rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Ing. Ivan Rozman

Project manager (Enterprise Architecture)

„Naše podnikatelská a inovativní síla spočívá ve výměně zkušeností napříč našimi různorodými projekty. Své know-how sdílíme, což nám umožňuje neustále zvyšovat naši produktivitu, inovovat a důkladně propracovávat personální a provozní procesy a činnosti.“

Kontakty: ivan.rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Bc. Vjačeslav Rozman

CMO / Business Operations Analyst

„Europa Workintense je jedničkou v zaměstnávání pracovníků z Ukrajiny. Řešíme vše od dokladů až po adaptaci na projektu. Za 26 let na trhu jsme si osvojili postupy, které nám umožňují řešit zakázky velmi komplexně a individuálně dle potřeb trhu střední Evropy, konkrétních oborů i firem. Zakládáme si na budování dlouholetých obchodních vztahů s našimi partnery.“

Kontakty: rozman.v@workintensegroup.eu

Vedoucí obchodního oddělení

Mgr. Lýdie Ignat'uková

Vedoucí obchodního oddělení

„Nabízíme firmám dle jejich potřeb spolehlivý, kvalifikovaný a motivovaný personál z východní Evropy (zejména Ukrajiny). Patříme ke špičce mezi agenturami práce na českém trhu.“

Kontakty: lida.ignatyuk@workintense.eu

HR manager

Mgr. Jan Kupec

Projektový manager / HR manager

„Pomůžeme vám najít ten správný personál pro vaše firemní projekty. Obraťte se na nás, a my vám zajistíme kvalifikované dělníky, jaké potřebujete pro plynulý provoz vaši společnosti.“

Kontakty: jan.kupec@workintense.eu

HR manager

Ivan Orsag

Projektový manager / HR manager pro Západní Evropu

„Přestože jsou naší specializací zejména zaměstnanci pro dělnické profese a řemesla, zajišťujeme kvalifikované pracovníky pro široké spektrum dalších oblastí na trhu práce.“

Kontakty: i.orsag@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Volyk

Customer Acquisition Specialist pro Polsko

„Pomůžeme vám najít kvalifikovaný personál nejrychlejším způsobem a v nejkratším termínu. Vzájemná pomoc - záruka rozvoje a úspěchu.”

Kontakty: s.volyk@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Shvets

Customer Acquisition Specialist pro anglicky a německy mluvící země

„Působíme na celém území České republiky, podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU. Chceme propojit trh práce západní, střední a východní Evropy.”

Kontakty: s.shvets@workintense.eu

„Působíme nejenom na celém území České republiky a taky Polska, Maďarska, Slovenska a jiných členských států EU. Podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU.“