V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak získat a hledat zaměstnance pro svůj podnik. V následujícím článku si proto uvedeme několik metod vyhledávání, kterými najdeme kvalitního a spolehlivého pracovníka.
Webové stránky
Nejjednodušší a nejlevnější metoda vyhledávání zaměstnanců firmou je umístění nabídek práce na vlastních webových stránkách, kde zájemci o práci mohou reagovat na inzerát vložením CV nebo přímo kontaktovat odpovědného manažera telefonicky. Tato metoda je ale výhodná pouze, když se stránky firmy nachází na předních pozicích ve vyhledávačích, nebo když je firma dobře známá a ve svém oboru působí již mnoho let.
Úřad práce
Úřad práce je také jedním ze zdrojů kde lze vyhledat vhodného zaměstnance pomocí inzerce pracovní pozice, a to zcela zdarma. Avšak tato metoda vyhledávání zaměstnanců může být pro zaměstnavatele do jisté míry obtížná, jelikož bude osloveno velké množství lidí, a kvůli tomu může personalista posílat zájemce o práci, kteří nevyhovují očekáváním zaměstnavatele. Nadto inzerát může být viditelný ještě dlouho po obsazení pracovní pozice.
Tisková média
Hledat zaměstnance můžete také v tiskových médiích. Předností teto metody vyhledávání zaměstnance je široký výběr tiskových zdrojů jak celorepublikových, tak i v regionech, a také rozsah a doba inzerce. Ale je nutno vzít v úvahu, že to je placená služba a plno-barevná stránková prezentace přijde na tisícovky korun.
Personální agentura
Efektivnou metodou je hledat zaměstnance pomocí spolehlivé personální agentury, které nabízí zaměstnavatelům komplexní služby – od vyhledávání a výběru zaměstnanců (včetně „zapůjčení“ svých pracovníků - personálního leasingu, dočasného přidělení nebo outsourcingu zaměstnanců) po konzultační činnost.
Samozřejmě personální agentury požadují za tyto služby jednorázový poplatek. Ty ale ručí za tom že pokud nebude zaměstnanec vyhovovat požadavkům zaměstnavatele, vymění stávajícího zaměstnance za jiného. Tato záruční doba může trvat až po dobu 6 měsíců.