Novinky & Události

Chybová zpráva

User warning: The following module is missing from the file system: recaptcha. For information about how to fix this, see the documentation page. in _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (line 1156 of /var/www/workintense_all/data/www/workintense.cz/includes/bootstrap.inc).
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / 9 věcí, které zaměstnance motivují lépe než peníze

9 věcí, které zaměstnance motivují lépe než peníze

Reading time: 3 mins
Schopnost motivovat zaměstnance je jedna z nejlepších vlastností, jakou může šéf mít.

Nesnažte se zaměstnance nalákat na peníze (i když je máte). Máme pro vás lepší způsob, jak našlápnout výkonnost vašich lidí.

Schopnost motivovat zaměstnance je jedna z nejlepších vlastností, jakou může šéf mít. Pokud touhle schopností neoplýváte, najměte si místo sebe někoho, kdo ji má. Než ho/ji najdete, zkuste se prozatím alespoň inspirovat následujícími radami:

1. Nešetřete chválou

Neexistuje snad nikdo, kdo by neměl rád pochvalu, a vás to nestojí vůbec nic. Pochvala od šéfa má větší důsledky, než byste čekali. Pokuste se ocenit každé malé zlepšení, kterého si u svých zaměstnanců všimnete. Až si zvyknete oceňovat zaměstnance individuálně, zkuste s tím začít i veřejně před ostatními. 

2. Zbavte se manažerů

Projekt bez projektového manažera? Čtete správně. Zbavit se vedení a nechat zaměstnance pracovat společně jako tým může skutečně dělat zázraky. Pokud mohou lidé pracovat na stejné úrovni, často pracují efektivněji a rychleji. Chodí do práce dříve, zůstávají déle a věnují mnohem více úsilí řešení problémů.

3. Nerozkazujte

Lidé neradi dostávají rozkazy. Nechtějte po nich, aby plnili vaše příkazy; zkuste jim svou představu nadhodit tak, aby ji přijali za svou. Místo věty „Chtěl/a bych, abys to udělal/a takhle“ zkuste „Myslíš, že by bylo dobré udělat to takhle?“

4. Nekritizujte a neopravujte

Nikdo, a tím myslím skutečně nikdo, neslyší rád, že něco udělal špatně. Chcete-li lidi demotivovat, kritizujte je. Pokud Vám jde o opak, pokuste se nepřímo dovést své zaměstnance k tomu, aby se zlepšovali, učili se ze svých chyb a uměli je napravit. Zkuste otázky typu: „Myslíš, že tohle byl nejlepší způsob řešení? Proč ne? Napadá tě, co jsi mohl/a udělat jinak?“ Diskutovat a nacházet řešení je konstruktivnější, než hledat viníka.     

5. Udělejte lídra z každého

Zdůrazněte skvělé schopnosti svých nejlepších zaměstnanců a dejte jim najevo, že chcete, aby byli příkladem pro ostatní. Budou chtít své reputaci dostát a podávat vysoké výkony.

6. Vezměte své zaměstnance jednou týdně na oběd

Překvapte je. Nedělejte to okázale, prostě a jednoduše přijďte za nimi a jděte spolu na oběd. Je to celkem snadný způsob, jak jim dát najevo, že si jich všímáte a ceníte si jejich práce.

7. Oceňujte je

Můžete to udělat mnoha způsoby. Na firemní poradě zdůrazněte něčí přínos, vyhlašujte v rámci firmy soutěže a vítěze zveřejněte na nástěnce či na webu. Dobře fungují také hmotné ceny – diplomy, poháry, ale také třeba večeře v dobrém podniku nebo relaxační služby.

8. Zorganizujte firemní párty

Společná aktivitaohromný vliv na skupinu. Uspořádejte firemní piknik nebo narozeninovou oslavu. Nečekejte s firemním večírkem až na Vánoce, organizujte společné akce i v průběhu roku, abyste utužili kolektivního ducha.

9. Sdílejte úspěchy… i neúspěchy

Když se vaší firmě daří, oslavte to všichni společně. Je to nejlepší příležitost, jak dát všem najevo, že si jejich práce ceníte. Pokud přijde neúspěch, sdílejte jej také. Buďte čestní a upřímní.

Psali jsme také:

Dohoda o pracovní činnosti

Dohoda o pracovní činnosti

Dohoda o pracovní činnosti je v České republice jednou z forem uzavření pracovněprávního vztahu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. V tomto článku...

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Úkol manažera - vytvořit semknutý tým. Jak toho dosáhnout?

Je dobře známo, že úspěch jakéhokoli zařízení závisí na harmonické interakci...

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele výrobní funkce nebo části úkolů spojených s výrobou výrobků

Outsourcing výroby

Pod pojmem outsourcing výroby si můžeme představit převod celého procesu výroby či pouze jejích dílčích částí na externího dodavatele.

...

Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání je opravdu pozitivní formou zaměstnávání, protože v takovém případě jde o legální práci, která je pro svou flexibilitu ...

Prace přes personální agenturu

Řešení personálních potřeb společnosti přes...

V podmínkách současné konkurence na trhu práce dosahují pozitivních výsledků pouze ty společnosti, které podnikají efektivně. Tedy snižují své...

Nostrifikace. Komplexní průvodce celým procesem - Workintense

Nostrifikace. Komplexní průvodce celým procesem

Uznání vzdělání v České republice patří k jedné ze stěžejních záležitostí, se kterými se setká téměř každý cizinec. Tak zvaná nostrifikace je...

Outsourcing - výkon činnosti dle smlouvy o dílo

Outsourcing - realizace ucelených celků výrobního...

Organizace outsourcingu v podniku předpokládá převod podnikových činností na outsourcingovou společnost a výkon těchto činností na základě smlouvy o...

Zaměstnávání v době koronaviru

Zaměstnávání v době koronaviru

Česká republika zažívá v poslední době něco, co v moderních dějinách nezažila. Infekční onemocnění Covid-19 nás donutilo změnit naše zvyky. Například...

České podniky čím dál více spoléhají na cizince. Vede je k tomu kvalita zahraničních pracovníků nebo bezvýchodná situace na domácím trhu práce?

České podniky čím dál více spoléhají na cizince....

České firmy čelí novým výzvám, co se týče náboru pracovníků. Počet volných míst výrazně převyšuje počet potenciálních uchazečů s odpovídajícím...

Zaměstnávání cizinců - podmínky

Zaměstnávání cizinců - podmínky

V případě, kdy se zaměstnavateli uvolnilo pracovní místo a chce ho obsadit cizincem, tak podle zákona má žádat o povolení zaměstnávat pracovníky...

Pojďme mluvit o tom, jak může personální agentura Europa Workintense posílit vaše podnikání v oblasti HR