Etický kodex má společnost Europa Workintense spol. s r.o. (dále jen EW) zpracován jako jeden ze svých standardů, ale není obecně závazným právním předpisem, ani nenahrazuje vnitřní předpisy společnosti.
Společnost EW přijímá tento etický kodex jako soubor základních hodnot a přístupu k podnikání, kterým se řídí při výkonu své podnikatelské činnosti a očekává od svých obchodních partnerů stejný přístup.
- Respektování zákonů dané země
- Úcta a důvěra vůči nadřízeným i kolegům
- Maximální vstřícnost vůči zákazníkovi
- Závazek mlčenlivosti vzhledem k interním informacím
- Jednání v zájmu firmy a její dobré pověsti
- Vztah k zaměstnancům
V oblasti obchodu:
- v obchodní soutěži jednat svobodně v mezích mezinárodně uznávaných pravidel poctivého obchodu;
- svými postoji a chováním v obchodních vztazích vytvářet atmosféru důvěry a korektnosti;
- distancovat se od jakéhokoli poskytování výhod nebo odměn potenciálním zákazníkům, veřejným orgánům, veřejným zařízením nebo jiným zástupcům takovýchto orgánů, které nejsou v souladu se zákony nebo s dobrými obchodními mravy;
- EW vystupuje vůči své konkurenci v oboru čestně, ale rázně, nepoškozuje pověst konkurence ani jejich představitelů.
EW požaduje v případě zprostředkování práce do České republiky zahraničním subjektem dodržování sjednaných cenových podmínek. Nedodržení sjednaných podmínek a překročení sjednaných cen, či neoprávněné účtování vede k okamžitému ukončení spolupráce se všemi právními a morálními důsledky pro Zprostředkovatele.
V oblasti naplňování požadavků právního řádu jako minima etiky:
- považovat dodržování zákona za základní předpoklad vytváření příznivého podnikatelského prostředí jak u svých organizací, tak i u obchodních partnerů;
- vytvářet image svých organizací a svého podnikání na odpovědnosti, důvěryhodnosti, spolehlivosti a zákonném jednání;
- důsledně plnit uzavřené smlouvy, ujednání a závazky;
- považovat platební morálku za osu obchodních vztahů a základ zdravého podnikatelského prostředí.
Ve vztahu k obchodním partnerům:
- zacházet spravedlivě se všemi obchodními partnery, pěstovat s nimi dobré vztahy a respektovat jejich práva;
- při obchodním styku důsledně aplikovat principy korektnosti, otevřenosti, poctivosti a odpovědnosti;
- striktně respektuje všechny zákony, tradice a kulturu zemí a destinací, ve kterých realizuje své podnikatelské záměry;
- dbát aby nabízené a realizované služby klientům byly na vysoké kvalitativní úrovni a odpovídaly parametrům a požadavkům obsažených v národních a mezinárodních normách nebo předpisech;
- dbá důsledného plnění svých povinností vyplývajících z realizovaných služeb ve stanovených nebo dohodnutých termínech;
- veškeré informace obchodních partnerů považuje společnost (EW) za důvěrné.
Ve vztahu k zaměstnancům:
- dbát na důstojné zaměstnavatelské klima, úctu k zaměstnancům, na jejich informovanost, spravedlivé odměňování, zvyšování kvalifikace, bezpečnost a hygienu práce;
- dbát na důstojné zaměstnanecké prostředí, nepřipouštět jakoukoliv diskriminaci odporující právu a mezilidským vztahům;
- podporovat racionální zlepšování životního a pracovního prostředí zaměstnanců firmy;
- vést své zaměstnance k čestnému jednání, slušnosti a osobní zodpovědnosti;
- vyžaduje, aby zaměstnanci dbali zásad bezpečné práce, dodržování a řádné využívání stanovené pracovní doby;
- vyžaduje, aby zaměstnanci ve vztahu k majetku společnosti řádně hospodařili se svěřenými prostředky i v zájmu ochrany majetku zaměstnavatele;
- aby informace, které zaměstnanci o společnosti získají při výkonu své práce, nesmějí používat pro osobní zisk ani pro jiný účel, než pro který byly určeny;
- pro řešení případných pracovních sporů mezi společností a zaměstnanci se přednostně používá vyjednávací procedura.
Dodržování norem a pravidla pro zaměstnance:
- společnost vytváří podmínky pro to, aby všichni zaměstnanci měli možnost vyslovit své mínění o chování společnosti, jejích rozhodnutích nebo o chování zaměstnanců;
- veškeré podněty přijímá výkonná ředitelka společnosti jakoukoliv formou komunikace, která také informuje podávající osobu o způsobu vyřízení jejího podnětu;
- výkonná ředitelka pravidelně informuje vedení společnosti a představenstvo o dodržování principů etického kodexu v rámci společnosti;
- na návrh výkonné ředitelky projedná představenstvo společnosti jakékoliv sdělení a v případě potřeby přijme nápravná opatření;
- podnět, který zaměstnanec podá a je přijat, je považován ze strany společnosti za důvěrnou informaci a bez souhlasu podávající osoby není postoupena dále;
- společnost vylučuje jakýkoliv postih či negativní vliv na zaměstnance, který podal podnět v souladu s tímto etickým kodexem.
V oblasti protikorupčních opatření:
- aktivně vystupovat proti korupci všech forem, včetně úplatků a vydírání;
- poskytovat vzdělávání zaměstnancům v oblasti podnikatelské etiky a protikorupčních opatření;
- uplatňovat ochranu oznamovatelů korupčního jednání a pozitivní motivování zaměstnanců v odhalování korupčního chování ve společnosti.
Doručování podnětů:
- Všechny podněty lze doručovat všemi běžně dostupnými komunikačními kanály společnosti nebo prostřednictvím webových, nebo prostřednictvím poštovního doručovatele.