Novinky & Události
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Reading time: 2 mins
Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak získat a hledat zaměstnance pro svůj podnik. V následujícím článku si proto uvedeme několik metod vyhledávání, kterými najdeme kvalitního a spolehlivého pracovníka.

Webové stránky

Nejjednodušší a nejlevnější metoda vyhledávání zaměstnanců firmou je umístění nabídek práce na vlastních webových stránkách, kde zájemci o práci mohou reagovat na inzerát vložením CV nebo přímo kontaktovat odpovědného manažera telefonicky. Tato metoda je ale výhodná pouze, když se stránky firmy nachází na předních pozicích ve vyhledávačích, nebo když je firma dobře známá a ve svém oboru působí již mnoho let.

Úřad práce

Úřad práce je také jedním ze zdrojů kde lze vyhledat vhodného zaměstnance pomocí inzerce pracovní pozice, a to zcela zdarma. Avšak tato metoda vyhledávání zaměstnanců může být pro zaměstnavatele do jisté míry obtížná, jelikož bude osloveno velké množství lidí, a kvůli tomu může personalista posílat zájemce o práci, kteří nevyhovují očekáváním zaměstnavatele. Nadto inzerát může být viditelný ještě dlouho po obsazení pracovní pozice.

Tisková média

Hledat zaměstnance můžete také v tiskových médiích. Předností teto metody vyhledávání zaměstnance je široký výběr tiskových zdrojů jak celorepublikových, tak i v regionech, a také rozsah a doba inzerce. Ale je nutno vzít v úvahu, že to je placená služba a plno-barevná stránková prezentace přijde na tisícovky korun.

Personální agentura

Efektivnou metodou je hledat zaměstnance pomocí spolehlivé personální agentury, které nabízí zaměstnavatelům komplexní služby – od vyhledávání a výběru zaměstnanců (včetně „zapůjčení“ svých pracovníků - personálního leasingu, dočasného přidělení nebo outsourcingu zaměstnanců) po konzultační činnost.

Samozřejmě personální agentury požadují za tyto služby jednorázový poplatek. Ty ale ručí za tom že pokud nebude zaměstnanec vyhovovat požadavkům zaměstnavatele, vymění stávajícího zaměstnance za jiného. Tato záruční doba může trvat až po dobu 6 měsíců.

Hledat zaměstnance pomocí personální agentury může být výhodně pro střední a velké podniky.

Psali jsme také:

Manažer a jeho úloha ve firmě

Manažer a jeho úloha ve firmě

Nejdříve se zastavme před samotným slovem “manage”. Pochází z angličtiny a do češtiny se dá přeložit jako spravovat. Typickým rysem manažera je, že...

Psaní obchodních e-mailů

Psaní obchodních e-mailů

E-mailová komunikace se v poslední době, obzvlášť ve firemním prostředí, stala převažujícím způsobem komunikace. Kolik pozornosti však věnujeme...

Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání v kontextu trhu práce

Agenturní zaměstnávání je opravdu pozitivní formou zaměstnávání, protože v takovém případě jde o legální práci, která je pro svou flexibilitu ...

Co je dobré vědět o školení BOZP

Co je dobré vědět o školení BOZP

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci neboli BOZP je mnoha firmami vnímaná jako nutné zlo. Jedná se o součást podnikání, která společnostem negeneruje...

7 důvodů, proč jsou dočasní zaměstnanci vhodným...

Proces dočasného zaměstnávání, tzv. temporary staffing, patří ve světě k běžným typům zaměstnaneckého poměru. Také na českém trhu začíná pomalu...

Co to je a jaké jsou výhody outsourcingu účetnictví

Co to je a jaké jsou výhody outsourcingu...

Vedení účetnictví je důležitou a nedílnou součástí každé firmy. Kromě legislativních povinností podává stěžejní informace vrcholovému managementu a je...

Ukrajinci do německa

Ukrajinci budou za stejnou práci dostávat 1,2...

Spolu se zdvojnásobením kvóty režimu Ukrajina, kterého se domáhali nejen zaměstnavatelé, schválili čeští ministři další avšak velmi kontroverzní...

Efektivní vedení mítinku - Workintense

Efektivní vedení firemních mítinků

Jistě znáte situace, kdy jednání, které má být otázkou několika minut, nakonec trvá hodiny. Nemusí to tak být vždycky. Podmínkou pro krátký a přesto...

Jaká je budoucnost automotive a jaké jsou jeho cíle

Jaká je budoucnost automotive a jaké jsou jeho...

Automotive neboli automobilový průmysl je průmyslové odvětví patřící do sekundárního sektoru. Zabývá se vývojem, výrobou, marketingem a prodejem...

Produktivita práce je cíl k úspěšnému podnikání

Každá společnost podniká za účelem zisku. Proto společnosti neustále hledají způsoby, jak osekat náklady a zvýšit příjmy. Jedním z klíčových parametrů...

7 vlastností ideálního recruitera

7 dovedností recruitera moderní doby

Rychle měnící se proces náboru nových zaměstnanců vyžaduje i poněkud pozměněné dovednosti náborářů. I nadále však platí, že práce recruitera je jako...

Jak nezkazit první dojem na pohovoru

Jak nezkazit první dojem na pohovoru

Stalo se Vám někdy, že jste šli na pohovor a báli jste se, abyste něco nepokazili? Nebo máte jít na pohovor, ale nevíte, jak se na něj připravit?...

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Úkol manažera - vytvořit semknutý tým. Jak toho dosáhnout?

Je dobře známo, že úspěch jakéhokoli zařízení závisí na harmonické interakci...

Vše, co potřebujete vědět o GDPR

Vše, co potřebujete vědět o GDPR

Před třemi lety vešlo v účinnost nové nařízení Evropské unie, které je známé jako GDPR. Nové nařízení si klade za cíl sjednocení národních úprav a...

Personalistika a řízení lidských zdrojů

Personalistika a řízení lidských zdrojů

Řízení lidských zdrojů (anglicky Human Resources Management, zkratka HRM) v sobě zahrnuje všechny procesy řízení a rozvoje lidských zdrojů. Někdy se...

Soft skills aneb proč jsou důležité měkké dovednosti

Soft skills aneb proč jsou důležité měkké...

Tím, jak se mění doba, se mění i požadavky na zaměstnance, manažery nevyjímaje. Dnes už nestačí vlastnit řidičský průkaz, ovládat počítačové programy,...

Stránky

Pojďme mluvit o tom, jak může personální agentura Europa Workintense posílit vaše podnikání v oblasti HR