Novinky & Události
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Doba čtení: 2 mins
Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Nejjednodušší a nejlevnější metoda vyhledávání zaměstnanců firmou je umístění nabídek práce na vlastních webových stránkách, kde zájemci o práci mohou reagovat na inzerát vložením CV nebo přímo kontaktovat odpovědného manažera telefonicky.

Tato metoda je ale výhodná pouze, když se stránky firmy nachází na předních pozicích ve vyhledávačích, nebo když je firma dobře známá a ve svém oboru působí již mnoho let.

Úřad práce také je jedním ze zdrojů kde lze vyhledat vhodného zaměstnance pomocí inzerce pracovní pozice, a to zcela zdarma.

Však tato metoda vyhledávání zaměstnanců může být pro zaměstnavatele do jisté míry obtížný, jelikož bude osloveno velké množství lidí, a kvůli zatížení personalista muže posílat zájemce o práci, kteří nevyhovují očekáváním zaměstnavatele. Nadto inzerát může být viditelný ještě dlouho po obsazení pracovní pozice.

Hledat zaměstnance můžete také v tiskových médiích. Předností teto metody vyhledávání zaměstnance je široký výběr tiskových zdrojů jak celorepublikových, tak i v regionech, a také rozsah a doba inzerce. Ale je nutno vzít v úvahu, že to je placená služba a plno-barevná stránková prezentace přijde na tisícovky korun.

Efektivnou metodou je hledat zaměstnance pomocí spolehlivé personální agentury, které nabízí zaměstnavatelům komplexní služby – od vyhledávání a výběru zaměstnanců (včetně „zapůjčení“ svých pracovníků - personálního leasingu, dočasného přidělení nebo outsourcingu zaměstnanců) po konzultační činnost.

Samozřejmě personální agentury požadují za tyto služby jednorázový poplatek, ale přitom ručí vyměnit zaměstnance na jiného, když on nebude vyhovovat požadavkům zaměstnavatele. Záruční doba může trvat do 6 měsíců.

 Hledat zaměstnance pomocí personální agentury může být výhodně pro střední a velké podniky.

Kategorie: