Jistě znáte situace, kdy jednání, které má být otázkou několika minut, nakonec trvá hodiny. Nemusí to tak být vždycky. Podmínkou pro krátký a přesto efektivní mítink je, aby se jednání účastnili správní lidé, aby byli dobře připravení a chtěli dosáhnout správných cílů. Pak je firemní mítink skvělý postup, který posune váš tým dopředu.
Abyste zbytečně neplýtvali časem svých zaměstnanců, pozvěte na jednání pouze ty, jejichž přítomnost je nezbytně nutná. Pozvěte pouze ty lidi, od kterých potřebujete buď jejich vstup do diskuze, nebo jejich rozhodnutí. Naopak neberte na jednání lidi, kteří pouze „potřebují vědět“. Závěry z mítinku jim můžete sdělit posléze.
Jakmile si jednání pod vaším vedením získají dobrou reputaci, pozvaní si na ně spíše udělají čas. Pokud ale budou vaše jednání známá tím, že trvají strašně dlouho a nejsou efektivní, pak lidé, které budete potřebovat, nepřijdou, a vy bez nich nedosáhnete toho, čeho jste chtěli.
Efektivně řídit jednání vyžaduje poměrně dost předchozí přípravy a úsilí v průběhu schůzky. I když se jedná o pravidelný mítink, nepoužívejte stále stejné schéma s novými daty. Místo toho zkuste vytvořit pokaždé úplně jiné a zahrňte do něj pouze ta témata, o kterých je opravdu potřeba diskutovat. Ostatní materiály můžete předat před schůzkou, nebo po ní.
Tipy pro efektivní vedení mítinku
- Firemní jednání není určeno k prezentaci informací, které můžete stejně efektivně předat na papíře nebo e-mailem.
- Nejdůležitější body jednání proberte hned na začátku, aby na ně byl dostatek času. Bude-li vás tlačit čas, můžete vypustit méně důležité body.
- Pokud se diskuze začne stáčet mimo téma, musíte včas zakročit.
- Neopakujte, co již bylo řečeno, těm, kteří přišli pozdě. Příště přijdou včas, aby slyšeli všechny důležité body.
- Aby byla diskuze efektivní, omezte počet účastníků jednání na maximálně dvanáct lidí.
- Ihned po skončení jednání rozešlete záznam ze schůze, kde zdůrazníte hlavní body, které jste uzavřeli.