Novinky & Události
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / Psaní obchodních e-mailů

Psaní obchodních e-mailů

Reading time: 2 mins
Psaní obchodních e-mailů

E-mailová komunikace se v poslední době, obzvlášť ve firemním prostředí, stala převažujícím způsobem komunikace. Kolik pozornosti však věnujeme tomu, abychom psali efektivně? Čím bude pro adresáty jednodušší vašim e-mailům porozumět, tím efektivnější bude také komunikace. (Tím rychleji také obdržíte odpověď – v opačném případě můžete čekat dny i týdny.)

Psaní e-mailu se v určitém smyslu neliší od dřívějšího způsobu psaní obchodních dopisů. E-mailová komunikace má sice tendenci být méně formálnější než obchodní dopis, nicméně stále ještě platí, že účinný obchodní dopis by měl být dobře strukturovaný a jeho text jasně i gramaticky správně formulovaný.

První bariérou e-mailové komunikace může být situace, kdy zpráva není doručena nebo si ji adresát nepřečte. Jak k tomu dojde? Poštovní klient na straně adresáta například může váš e-mail označit jako spam. Nejčastějším důvodem je nevyplnění políčka "předmět".

Byl-li váš e-mail přeci jen adresátovi doručen, je také možné, že si jej nepřečte, protože se může domnívat, že jde o nevyžádanou nebo nebezpečnou poštu a zprávu smazal, aniž by ji otevřel. I kdyby zprávu nesmazal, nebude zkrátka e-mail bez předmětu tím, který jej na první pohled zaujme.

Tipy pro psaní e-mailů, které fungují

  • Vždy uvádějte předmět zprávy. Uvádějte v něm konkrétní, jasné a relevantní informace vztahující se k obsahu e-mailu.
  • Dbejte na to, aby byl e-mail personalizovaný – ať jej může adresát rozeznat od automaticky vygenerovaných spamů.
  • V jednom e-mailu se zaměřte pouze na jedno konkrétní téma. Pro adresáta bude pak snadnější s vašimi e-maily pracovat, vyznat se v nich a v případě potřeby se k nim vrátit.
  • Funkci „Odpovědět všem“ používejte pouze v případě, kdy je to skutečně nutné.
  • Pište e-maily jasně a stručně a text formátujte tak, aby se snadno četl (používejte různé řádkování, odrážky, nadpisy, podnadpisy atd.)
  • Dávejte jasné instrukce: co chcete, aby adresát provedl. Seznámil se s novými informacemi, odpověděl, provedl jinou akci. 

Psali jsme také:

Prace přes personální agenturu

Řešení personálních potřeb společnosti přes...

V podmínkách současné konkurence na trhu práce dosahují pozitivních výsledků pouze ty společnosti, které podnikají efektivně. Tedy snižují své...

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Většina z nás používá sociální sítě. Nezáleží na tom, hledáte-li práci nebo ji již máte. Vaše příspěvky, komentáře a “lajky” mohou velmi negativně...

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak získat a hledat zaměstnance pro svůj podnik. V následujícím článku si proto uvedeme několik metod...

Zaměstnávání v době koronaviru

Zaměstnávání v době koronaviru

Česká republika zažívá v poslední době něco, co v moderních dějinách nezažila. Infekční onemocnění Covid-19 nás donutilo změnit naše zvyky. Například...

Vánoční  a novoroční přání "Europa WORKINTENSE" 2020

Vánoční a novoroční přání "Europa...

Dámy a pánové, vážení obchodní přátelé,

děkujeme Vám za spolupráci v roce 2019 a přejeme Vám krásné Vánoce a do nového roku 2020 hodně zdraví,...

České podniky čím dál více spoléhají na cizince. Vede je k tomu kvalita zahraničních pracovníků nebo bezvýchodná situace na domácím trhu práce?

České podniky čím dál více spoléhají na cizince....

České firmy čelí novým výzvám, co se týče náboru pracovníků. Počet volných míst výrazně převyšuje počet potenciálních uchazečů s odpovídajícím...

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele výrobní funkce nebo části úkolů spojených s výrobou výrobků

Outsourcing výroby

Pod pojmem outsourcing výroby si můžeme představit převod celého procesu výroby či pouze jejích dílčích částí na externího dodavatele.

...

Psychodiagnostické metody výběru zaměstnanců

Psychodiagnostika - o co jde?

Psychodiagnostika – pomocný nástroj, který umožňuje vyhledat nového zaměstnance na poptávanou pozici či plánovat osobní rozvoj zaměstnanců...

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Úkol manažera - vytvořit semknutý tým. Jak toho dosáhnout?

Je dobře známo, že úspěch jakéhokoli zařízení závisí na harmonické interakci...

5 ověřených rad pro brigádníky, které zvýší šanci na získání práce

5 ověřených rad pro brigádníky pro získání práce

Pokud jste se rozhodli hledat práci nebo brigádu pomocí personální agentury, tak zde naleznete 5 ověřených rad, které mohou opravdu zvýšit šanci na...

Pojďme mluvit o tom, jak může personální agentura Europa Workintense posílit vaše podnikání v oblasti HR