Přejít k hlavnímu obsahu

Vše o podmínkách vydání průkazu řidiči VZV

Read time: 3 minuty
Vše o podmínkách vydání průkazu řidiči VZV

Vzhledem ke své strategické poloze slouží Česká republika jako křižovatka všech dopravců. Díky tomu u nás vznikají stále nové skladové haly a prostory. Mnoho společností poptává odborníky v logistice, ať už se jedná o skladníky nebo řidiče VZV. Povolání v logistice je dnes trendem budoucnosti.   

Kdo může řídit VZV

Ve své podstatě může vysokozdvižný vozík řídit každý zdravý člověk, přičemž se předpokládá alespoň mírná fyzická kondice. Ačkoliv samotné řízení vozíku není náročné, občas je potřeba přenášet i menší zboží a vypomoci si při nakládce a vykládce vozíku. Dalším předpokladem je dobrá orientace v prostoru, smysl pro dodržování pravidel a technická zdatnost

Podmínky pro vydání průkazu VZV

Kurz VZV mohou absolvovat jak jedinci, tak i celé firmy. Základním předpokladem je, že osoba, která bude VZV řídit, musí být držitelem řidičského oprávnění. Tato osoba dále musí být zdravotně způsobilá. Obecně se dá říci, že v autoškole na vysokozdvižné vozíky budete potřebovat následující věci:

  • Potvrzení od lékaře o zdravotní způsobilosti k práci jako řidič vysokozdvižného vozíku
  • Vyplněnou přihlášku
  • 1x průkazová fotografie standardních rozměrů

Rozdělení skupin vysokozdvižných vozíků

Třída I - Elektrické vozíky
Třída II - Vozíky se spalovacím motorem

Rozlišení podskupin

      A) Plošinové, nízkozdvižné, tažné a tlačné ručně vedené,

      B) Plošinové, nízkozdvižné, tažné a tlačné s pákovým řízením,

      C) Plošinové, nízkozdvižné, tažné a tlačné s volantovým řízením, 

      D) Vysokozdvižné ručně vedené,

      E) Vysokozdvižné vzv s pákovým řízením , 

      (“W1”) – Vysokozdvižné vozíky s volantovým řízením a s nosností pod 5 tun

      (“W2”) – Vysokozdvižné vozíky s volantovým řízením a s nosností nad 5 tun

      G) Vysokozdvižné se zdvihací plošinou 

Řidiči VZV nerostou na stromech

Vzhledem k tomu, že na tyto profese se hlásí muži ve středních letech, asi jen stěží je nalákáte na “prima cool prostředí” nebo mladý kolektiv. Mnohem důmyslnější je zmínit práci, kterou budou vykonávat. Kromě tradičních inzerátů se zkuste zaměřit i na offline parametry. Pak tu také máme velmi dobrého pomocníka ve formě klasické české šuškandy. Pakliže jsou ve vaší společnosti stávající zaměstnanci spokojení, můžete si být jistí, že zaměstnanci k vám budou chodit stále častěji a rádi.