Přejít k hlavnímu obsahu

7 dovedností recruitera moderní doby

Read time: 5 minut
7 dovedností recruitera moderní doby

Rychle měnící se proces náboru nových zaměstnanců vyžaduje i poněkud pozměněné dovednosti náborářů. I nadále však platí, že práce recruitera je jako práce zlatokopa. Ten musí totiž mezi tunami písku najít zlaté zrnko. Mnozí by asi oponovali a označili novodobého recruitera spíše za psychologa se silně vyvinutým šestým smyslem. A majitelé firem? Ti v něm vidí často kouzelníka, který dokáže nemožné. Pravda bude nejspíš někde uprostřed. 

K čemu dochází na současném trhu práce

Především k extrémnímu zrychlování náborových procesů. A právě proto je nutné zrychlit nejen celou náborovou činnost, ale i její jednotlivé stupně. Příkladem mohou být videohovory, které postupně nahrazují dříve využívané osobní pohovory. Nové generaci zaměstnanců bude taktéž třeba nabídnout nové benefity, a na to musí být recruiteři dostatečně připraveni. Lidé stále více před finančními výhodami upřednostňují flexibilní pracovní dobu s možností alespoň částečného využití home office. Chtějí mít také určité pracovní svobody a nezávislost. 

Recruiter kouzelník

Musí umět roztočit magický kruh networkingu aneb ten hledá toho a ten zase onoho. Budování dobrých osobních vztahů nejen s kandidáty, ale i se zadavateli je nutnost. Posloužit k tomu mohou zpětné vazby či alespoň krátké odpovědi s výsledkem pohovoru. Zkrátka se nevyplatí nechávat kandidáty marně čekat na výsledky. Zkušenost kandidátů z výběrového řízení ovlivňuje (nejen) reputaci zaměstnavatele, což v důsledku může zvýšit či snížit zájem uchazečů o pracovní místo ve firmě.

Recruiter influencer, bloger i obchodník

Sociální sítě představují v současnosti velmi důležitý nástroj v nalezení potenciálních zaměstnanců. Každá z nich přitom zastupuje jinou cílovou skupinu kandidátů. Typické příklady jsou Facebook vs. LinkedIn. Chcete-li najít pracovníky nižší (až střední) kvalifikace sáhnete po Facebooku. Naopak pokud hledáte specifickou vysokou pozici, pravděpodobně zvolíte LinkedIn. Social media management se zkrátka stává klíčovým i v oboru HR a zástupci tohoto oboru by měli umět vybudovat, a hlavně udržet si svůj brand.

Recruiter psycholog 

Náborář by měl vidět v kandidátech i to, co v sobě sami nevidí. Je to vůbec možné? Lidé své schopnosti a dovednosti často na pohovorech přeceňují anebo naopak podceňují. Recruiter s dovednostmi psychologa dokáže rozmotat spletitou síť myšlenek uchazeče a odhalit, zda se o danou opozici opravdu vážně zajímá. Je schopen také rozpoznat, do jaké míry je uchazeč flexibilní. Jsou-li uchazeči příliš uzavření, dokáže získat potřebné informace. 

Recruiter kreativista  

Každý recruiter hledá své vlastní cesty a způsoby, jak do kandidátů proniknout. To však úplně nestačí. Měl by také vědět, jak pracovat s materiálem, který od zájemců o danou pozici získá. Vědět, že nikdy není správná jen jedna jediná cesta. Stejně jako v živote je totiž v HR vždy vícero správných odpovědí. Nastalé výzvy je třeba proto řešit se zdravou dávkou kreativity. 

Recruiter umělec

Dát jen na první dojem? Vyplatí se to nebo ne? Odhalit, co kandidát hraje a co předstírá, je jisté umění. V praxi se vše velmi brzy ujasní, avšak již může být pozdě. Kvalitní náborář je schopen odhadnout, zda člověk sám sebe nenutí do něčeho, na co nemá. Umí kandidátovi položit otázku, z níž to pozná, nebo alespoň odhadne. 

Recruiter se šestým smyslem 

Měl by umět se do kandidáta vžít, chytit ho za srdce a představit mu firmu v reálném a zároveň motivujícím světle. (odstraněná věta) Chytrý recruiter bere kandidáta jako možnost, jak se dostat k jiným kandidátům. Také nevylučuje možnost se k témuž člověku vrátit, nalezne-li pro něj vhodnější pozici. Kontaktů totiž není nekonečně mnoho a osob schopných a vhodných pro výkon určité profese taktéř. 

Recruiter metodik 

V budoucnosti se očekává, že recruiteři již nebudou muset číst životopisy a motivační dopisy v e-mailech.  Vše bude recruiterům moderní doby předpřipravovat důmyslná a do detailů propracovaná technologie. Náborář současnosti by neměl vidět pracovní místo jako svěrací kazajku, která by mohla překážet v rozvoji nadějného zaměstnance. Nepodceňuje biologické hodiny ani u sebe, ani u jiných. Plánuje i své pracovní kroky podle toho, jak se cítí v v určitou denní dobu. Každý jistě ví, kdy zvládnete těžší úkoly, a kdy se mu více hodí pracovat na něčem méně zásadním, nebo méně atraktivním.

Kdo jsme

reditel-spolecnosti-workintense

Ing. Ivan Rozman

Ředitel Společnosti

„Jsme schopni systémově reagovat na potřeby zákazníka zajistit HR/pracovní sily velice rychle a pružně bez ohledu na to, kde a kdy požadavky vzniknou. Usilujeme o to, abychom poskytovali prvotřídní profesionální služby našim partnerům prostřednictvím vedoucích pracovníku odborně orientovaných projektových tymu a proškolených kmenových zaměstnanců“

Kontakty: rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Ing. Ivan Rozman

Project manager (Enterprise Architecture)

„Naše podnikatelská a inovativní síla spočívá ve výměně zkušeností napříč našimi různorodými projekty. Své know-how sdílíme, což nám umožňuje neustále zvyšovat naši produktivitu, inovovat a důkladně propracovávat personální a provozní procesy a činnosti.“

Kontakty: ivan.rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Bc. Vjačeslav Rozman

CMO / Business Operations Analyst

„Europa Workintense je jedničkou v zaměstnávání pracovníků z Ukrajiny. Řešíme vše od dokladů až po adaptaci na projektu. Za 26 let na trhu jsme si osvojili postupy, které nám umožňují řešit zakázky velmi komplexně a individuálně dle potřeb trhu střední Evropy, konkrétních oborů i firem. Zakládáme si na budování dlouholetých obchodních vztahů s našimi partnery.“

Kontakty: rozman.v@workintensegroup.eu

Vedoucí obchodního oddělení

Mgr. Lýdie Ignat'uková

Vedoucí obchodního oddělení

„Nabízíme firmám dle jejich potřeb spolehlivý, kvalifikovaný a motivovaný personál z východní Evropy (zejména Ukrajiny). Patříme ke špičce mezi agenturami práce na českém trhu.“

Kontakty: lida.ignatyuk@workintense.eu

HR manager

Mgr. Jan Kupec

Projektový manager / HR manager

„Pomůžeme vám najít ten správný personál pro vaše firemní projekty. Obraťte se na nás, a my vám zajistíme kvalifikované dělníky, jaké potřebujete pro plynulý provoz vaši společnosti.“

Kontakty: jan.kupec@workintense.eu

HR manager

Adalbert Jovna

Projektový manager / HR manager pro ČR a Maďarsko

„Ke každému z našich klientů přistupujeme jednotlivě. Všem se snažíme nabídnout službu, která bude tím nejlepším řešením pro jeho společnost. Profesionálně prověřujeme každého uchazeče a dbáme na to, aby uchazeči k práci přistupovali zodpovědně a poctivě.“

Kontakty: a.jovna@workintense.eu

HR manager

Ivan Orsag

Projektový manager / HR manager pro Západní Evropu

„Přestože jsou naší specializací zejména zaměstnanci pro dělnické profese a řemesla, zajišťujeme kvalifikované pracovníky pro široké spektrum dalších oblastí na trhu práce.“

Kontakty: i.orsag@workintense.eu

Recruiter

Nataliia Varianytsia

Customer Acquisition Specialist pro ČR a SK

„Férové partnerství a spokojenost všech zúčastněných stran je základ našeho podnikání. Staňte se jedním z našich spokojených zákazníků.“

Kontakty: n.varianytsia@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Volyk

Customer Acquisition Specialist pro Polsko

„Pomůžeme vám najít kvalifikovaný personál nejrychlejším způsobem a v nejkratším termínu. Vzájemná pomoc - záruka rozvoje a úspěchu.”

Kontakty: s.volyk@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Shvets

Customer Acquisition Specialist pro anglicky a německy mluvící země

„Působíme na celém území České republiky, podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU. Chceme propojit trh práce západní, střední a východní Evropy.”

Kontakty: s.shvets@workintense.eu

„Působíme nejenom na celém území České republiky a taky Polska, Maďarska, Slovenska a jiných členských států EU. Podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU.“