Přejít k hlavnímu obsahu

Několik tipů na úspěšný nábor pracovníků

Read time: 4 minuty
Několik tipů na úspěšný nábor pracovníků

Všichni jistě máme ještě v paměti ekonomickou krizi před deseti lety. Tehdy krachovaly banky, pojišťovny, záložny, obchody zůstaly zavřené a segment leteckých společností se smrsknul na pár odvážlivců. Jen v USA vyletěla míra nezaměstnanosti do dvojciferných čísel. Sešel se rok s rokem a opět tu máme ekonomickou krizi, tentokrát způsobenou pandemickou situací. Čeští analytici se shodují na tom, že letošní míra nezaměstnanosti se zastaví někde kolem 7 %. Lidí na trhu práce tak bude hodně a firmy si budou mít z čeho vybírat. Jenže to je pouze jedna strana mince. Do pracovního trhu zasáhne silná diverzita pracovních sil. Proto mnoho firem plánuje i na rok 2021 nábor pracovníků. 

Štěstí přeje připraveným

Pravděpodobně první věc, kterou personalista udělá, je analýza dočasně neobsazené pozice. Při této analýze shromáždí informace o pracovním místě a zjistí, jaká specifika požadavků byl měl budoucí zaměstnanec ovládat. V dnešní době, kdy už se většina společností přesunula na internet, je právě toto médium místem, kam se dočasně nezaměstnaní uchylují nejvíce. Další částí je sepsání pracovního inzerátu. Ten by neměl být příliš výstřední, ale inzeráty typu “leklá ryba” také nikoho moc neosloví. Je důležité, aby i v pracovním inzerátu byla dodržena tonalita textu. Po úvodních fázích nastává martyrium selekce došlých životopisů. Nejeden personalista se nám přiznal, že právě tato část je tou nejnudnější z celé personalistiky. Pakliže jste se prokousali hromadou došlých životopisů a vytipovali jste si 5 - 10 potenciálních kandidátů, máte napůl vyhráno. Teď Vás čekají osobní pohovory s vybranými uchazeči.

Příprava před pohovorem

Zde můžeme parafrázovat titulek z předchozího odstavce. Příprava na pohovor začíná již ráno. Měli byste se vyvarovat bujarým večírkům a koukání na televizi dlouho do noci. Délka i kvalita spánku Vám výrazně pomůže nastartovat den. V dopoledních hodinách byste si znovu měli přečíst došlá CV a hledat v nich případně nejasnosti. Velkým pomocníkem HR pracovníků jsou sociální sítě. Na nich totiž lidé často ztrácí zábrany a Vy si uděláte mnohem objektivnější obrázek, s kým máte vlastně tu čest. Pak doporučujeme znovu se vrátit k došlým CV a dělat si poznámky u bodu, kterým přesně nerozumíte nebo se Vám zdají podezřelé.

Pracovní pohovor

Jedná se o situaci, kdy Vy stejně jako Váš partner se vidíte poprvé tzv. tváří v tvář. Jsme jenom lidé, proto může zafungovat halo efekt nebo ďáblův efekt. Zkušený personalista umí s oběma variantami pracovat, takže ho první dojem nevykolejí. Samozřejmostí by mělo být, aby obě strany dorazily včas. Pro uvolnění nálady se personalista obvykle zeptá, jakou cestu měl uchazeč. A pak už nastává prostor pro samotný pohovor. Zde uchazečům doporučujeme dělat si poznámky a nic také nezkazíte tím, kdy si přinesete vlastní životopis. Pohovor obvykle nebude probíhat “face to face”, protože kromě personalisty budou zcela jistě přítomní Váš budoucí přímý nadřízený a možná i finanční ředitel, pod kterého Vaše oddělení spadá. Pracovní pohovory se v mnoha ohledech liší, přesto existuje penzum otázek, které zazní snad na každém pohovoru. Personalisti se jimi snaží odhalit skutečnou motivaci kandidáta a také je zajímá, jak uchazeč uvažuje v horizontu několika vět. O tom, jak se připravit na pracovní pohovor píšeme v článku “Jak se připravit  na pohovor”. 

Co se bude dít po pohovoru

Jakmile za Vámi zapadnou dveře kanceláře, máte jistotu, že pro získání vysněného místa jste udělali maximum. Jenže výběrové řízení pokračuje i bez Vás. Jakmile odejdete, všichni přítomní okamžitě začnou řešit, jak jste na ně zapůsobil, hodnotí Vaše silné i slabé stránky a zejména přemýšlejí o tom, jak byste zapadl do již fungujícího kolektivu. Velmi důležitá je vzájemná chemie, kdy si prostě musíte s vedením tzv. sednout. Teprve v této fázi se vybírá konkrétní člověk na neobsazenou pozici.

Kdo jsme

reditel-spolecnosti-workintense

Ing. Ivan Rozman

Ředitel Společnosti

„Jsme schopni systémově reagovat na potřeby zákazníka zajistit HR/pracovní sily velice rychle a pružně bez ohledu na to, kde a kdy požadavky vzniknou. Usilujeme o to, abychom poskytovali prvotřídní profesionální služby našim partnerům prostřednictvím vedoucích pracovníku odborně orientovaných projektových tymu a proškolených kmenových zaměstnanců“

Kontakty: rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Ing. Ivan Rozman

Project manager (Enterprise Architecture)

„Naše podnikatelská a inovativní síla spočívá ve výměně zkušeností napříč našimi různorodými projekty. Své know-how sdílíme, což nám umožňuje neustále zvyšovat naši produktivitu, inovovat a důkladně propracovávat personální a provozní procesy a činnosti.“

Kontakty: ivan.rozman@workintense.eu

Vedoucí marketingového oddělení

Bc. Vjačeslav Rozman

CMO / Business Operations Analyst

„Europa Workintense je jedničkou v zaměstnávání pracovníků z Ukrajiny. Řešíme vše od dokladů až po adaptaci na projektu. Za 26 let na trhu jsme si osvojili postupy, které nám umožňují řešit zakázky velmi komplexně a individuálně dle potřeb trhu střední Evropy, konkrétních oborů i firem. Zakládáme si na budování dlouholetých obchodních vztahů s našimi partnery.“

Kontakty: rozman.v@workintensegroup.eu

Vedoucí obchodního oddělení

Mgr. Lýdie Ignat'uková

Vedoucí obchodního oddělení

„Nabízíme firmám dle jejich potřeb spolehlivý, kvalifikovaný a motivovaný personál z východní Evropy (zejména Ukrajiny). Patříme ke špičce mezi agenturami práce na českém trhu.“

Kontakty: lida.ignatyuk@workintense.eu

HR manager

Mgr. Jan Kupec

Projektový manager / HR manager

„Pomůžeme vám najít ten správný personál pro vaše firemní projekty. Obraťte se na nás, a my vám zajistíme kvalifikované dělníky, jaké potřebujete pro plynulý provoz vaši společnosti.“

Kontakty: jan.kupec@workintense.eu

HR manager

Ivan Orsag

Projektový manager / HR manager pro Západní Evropu

„Přestože jsou naší specializací zejména zaměstnanci pro dělnické profese a řemesla, zajišťujeme kvalifikované pracovníky pro široké spektrum dalších oblastí na trhu práce.“

Kontakty: i.orsag@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Volyk

Customer Acquisition Specialist pro Polsko

„Pomůžeme vám najít kvalifikovaný personál nejrychlejším způsobem a v nejkratším termínu. Vzájemná pomoc - záruka rozvoje a úspěchu.”

Kontakty: s.volyk@workintense.eu

Recruiter

Svitlana Shvets

Customer Acquisition Specialist pro anglicky a německy mluvící země

„Působíme na celém území České republiky, podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU. Chceme propojit trh práce západní, střední a východní Evropy.”

Kontakty: s.shvets@workintense.eu

„Působíme nejenom na celém území České republiky a taky Polska, Maďarska, Slovenska a jiných členských států EU. Podle potřeb zákazníků zajišťujeme pracovníky i v rámci EU.“