V podmínkách současné konkurence na trhu práce dosahují pozitivních výsledků pouze ty společnosti, které podnikají efektivně. Tedy snižují své provozní náklady a přitom zachovávají vysokou kvalitu svých výrobků či služeb. Mezi klíčové faktory úspěšného podnikání patří pečlivý a profesionální výběr zaměstnanců. Jednou z možností, jak najít vhodného zaměstnance jsou personální agentury, které přinášejí zajímavé výhody. Využívají propracované nástroje a osvědčené metody náboru personálu, úzce se specializují a mají odborně vyškolený personál právě v daném oboru. Jejich náboráři hledají uchazeče každý den, a také proto mají agentury práce zpravidla k dispozici vlastní, rozsáhlou databázi talentů.
Jak agentura práce funguje?
Úkolem personální agentury je poskytnutí nejoptimálnějšího personálního řešení svému zákazníkovi. Působí zkrátka jako prostředník, který usnadňuje výběr vhodných kandidátů na konkrétní pracovní pozice. Tímto poskytuje svému zákazníkovi příležitost ušetřit peníze i čas, jelikož již nemusí vést výběrové řízení, analyzovat získané informace o uchazečích a ani zpracovávat výsledky testů či dotazníků. Taktéž nabízí flexibilitu množství personálu. Zákazník totiž může kdykoliv, s minimální reakční dobou upravit množství přidělených zákazníků.
Cílem recruiterů pracovní agentury je tedy vyhledání, zhodnocení a výběr kandidátů, kteří odpovídají požadavkům zákazníka. Na druhou stranu, profesionální konzultant personální agentury je taktéž schopen poradit kandidátovi, jak nejlépe se připravit na pohovor s potenciálním zaměstnavatelem. Přímým klientem, který platí personální agentuře při zprostředkování dočasného přidělení, je však zaměstnavatel.
Jak zvolit tu správnou agenturu práce a nedostat milionovou pokutu si přečtěte zde.