Novinky & Události
You are here:
  1. Domů
  2. / Aktuality
  3. / 5 tipů, které vám pomohou udržet si své zaměstnance v době nízké nezaměstnanosti

5 tipů, které vám pomohou udržet si své zaměstnance v době nízké nezaměstnanosti

Reading time: 5 mins

V době rekordně nízké nezaměstnanosti, kdy podobu pracovního trhu ve valné většině určují uchazeči o práci, je pro firmy jedním z hlavních podnětů k přemýšlení otázka, jak si udržet své talentované a výkonné pracovníky. Asi nemusíme zdůrazňovat pravidlo, že spokojený zaměstnanec kromě toho, že nemá motivaci odcházet, je také mnohem produktivnější.

Výsledky průzkumů odhalují, že lidé spokojení ve svém zaměstnání jsou až o 25% produktivnější než zaměstnanci, kteří se v práci necítí dobře. Pojďme se nyní podívat na to, které kroky mohou zvýšit spokojenost vašich zaměstnanců a tím pádem snížit fluktuaci ve vaší firmě a umožnit jí větší produktivitu a progres. 

Udržujte příjemné pracovní prostředí

Nejčastějším důvodem odchodu zaměstnanců z firmy bývá právě pracovní prostředí – na vině bývají problémy v kolektivu, zastřená komunikace ať už s vedením nebo s kolegy, prostředí, kde se pracovníci vůči sobě navzájem nejsou schopni chovat slušně a navzájem si podrážejí nohy… V takové atmosféře se nepracuje snadno. Úkolem vedení je tedy udržovat vztahy na pracovišti jako sjednocený celek, kde vládne férovost, transparentní komunikace, kolegialita, ale také určitý řád. Pravidla jednou daná firemní kulturou platí pro všechny bez výjimky.

Vytvořte si konkurenční výhodu ve formě benefitů

Nyní už se dostáváme do požadavků typických pro nejmodernější dobu. Lidé, kteří v současnosti tvoří generaci produktivního věku, se již nesnaží pouze vydělat určité množství peněz na obživu sebe a svých rodin, ale – zcela logicky – touží též po tom trávit dostatečné množství času se svými nejbližšími. Na nejvyšší příčky faktorů důležitých při rozhodování o konkrétním zaměstnání se tudíž dostává tzv. work-life balance, což je obzvlášť pro mladé lidi mnohdy důležitější než např. nadstandardní platové ohodnocení.

Mnoho firem již na tuto skutečnost zareagovalo v podobě benefitů umožňujících lepší vyváženost pracovního a soukromého života. Patří sem např. možnost home-office, kterou ocení zejména maminky malých dětí, sick days nebo pružná pracovní doba.  Velmi oblíbeným benefitem se také stává týden dovolené navíc, který výraznou měrou přispívá ke zvýšení produktivity zaměstnanců díky jejich dostatečnému odpočinku. Je však nutné upozornit, že pakliže tento benefit má být přínosný i pro vaši firmu, je třeba fungující systém zastupitelnosti, který je možné řešit např. dočasnými zaměstnanci. Mezi další populární firemní benefity můžeme zařadit také vzdělávání v jazykové či odborné oblasti, které rovněž přinese prospěch nejen vašemu zaměstnanci, ale i vám.

Víte že?

Poptávka po software developerech, statisticích a matematicích vzroste v příštím desetiletí o 30 %, 33 % a 29 %

Oceňujte snahu i nadprůměrné výsledky

Předpokládáme, že stojíte o to udržet si zejména ty zaměstnance, kteří jsou ve svém oboru prokazatelně talentovaní, pilní a vykazují dlouhodobě nadstandardní výsledky. Pak vězte, že takoví lidé potřebují ve své práci vidět smysl a být motivováni jinak a víc než průměrní pracovníci, kteří si chodí „odpracovat hodiny“. Talentovaným a kreativním lidem musíte tedy do jisté míry dát prostor pro jejich tvořivost. Nepřehlížejte jejich práci, ale pokud ji odvedou dobře, pochvalte je. Pečujte o to, aby se v práci cítili potřební a čas od času jim dopřejte novou výzvu a podnět. Jejich činnost nesmí spadnout do ubíjející rutiny. Pokud si to žádá situace a dotyční lidé s tím souhlasí, umožněte jim profesní růst, ať tak mohou v práci pro sebe mít perspektivu. A když budou chtít práci obohatit vlastními nápady, neodepisujte tuto možnost, aniž byste je vyslechli. Kdoví, třeba právě jejich tipy a inovace pomohou vaší společnosti na cestě k úspěchu.

Nezapomínejte na pravidelnou, konstruktivní zpětnou vazbu

Bodem, který velmi úzce souvisí s atmosférou na pracovišti, je schopnost zaměstnavatele poskytnout dostatečnou a konstruktivní zpětnou vazbu. Je jen málo osob, které jsou schopny vytrvale pracovat v podmínkách, kdy buď nevědí, jak si v dané činnosti vedou, nebo jim je neustále něco vyčítáno. Takové prostředí nenahrává tvořivosti ani píli. Proto je odpovědností zaměstnavatele naučit se nejen pochválit dobře odvedenou práci (a to i veřejně na školeních nebo seminářích), ale také umět kritizovat tak, aby zaměstnance kritika motivovala ke změně a zlepšení. Nenápadným, ale zcela nezanedbatelným detailem v tomto celku je poskytnutí prostoru pro diskusi, kde se zaměstnanci budou moci k tématu vyjádřit a dohodnout se se svým šéfem na dalších postupech.

Nepodceňte mzdové ohodnocení

Ačkoliv zejména nejmladší generace hledají v práci mnohem víc než jen zdroj svých finančních příjmů, stále ještě platí, že zaměstnání lidem slouží především jako zdroj obživy. Mzda je tedy jedním z klíčových faktorů, které rozhodnou o tom, zda zaměstnanec dlouhodobě zůstane ve vaší společnosti. Nejenže plat musí být přiměřený náročnosti a zodpovědnosti dané práce, zaměstnanec také potřebuje vědět, že dokážete ocenit pracovní výkon spravedlivě. Je tedy nepřípustné, aby např. dva lidé na obdobné pozici, pobírající stejnou mzdu, vykazovali výrazné rozdíly v počtu odpracovaných hodin. Rovněž odměny za práci navíc (např. o svátcích) by měly být samozřejmostí – ať už v podobě financí nebo jiných firemních benefitů.

Psali jsme také:

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Semknutý a přátelský tým - klíč k úspěchu

Úkol manažera - vytvořit semknutý tým. Jak toho dosáhnout?

Je dobře známo, že úspěch jakéhokoli zařízení závisí na harmonické interakci...

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Jak nepoškodit svou kariéru pomocí sociálních sítí

Většina z nás používá sociální sítě. Nezáleží na tom, hledáte-li práci nebo ji již máte. Vaše příspěvky, komentáře a “lajky” mohou velmi negativně...

Vánoční  a novoroční přání "Europa WORKINTENSE" 2020

Vánoční a novoroční přání "Europa...

Dámy a pánové, vážení obchodní přátelé,

děkujeme Vám za spolupráci v roce 2019 a přejeme Vám krásné Vánoce a do nového roku 2020 hodně zdraví,...

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Kde hledat zaměstnance - metody vyhledávání

Nejjednodušší a nejlevnější metoda vyhledávání zaměstnanců firmou je umístění nabídek práce na vlastních webových stránkách, kde zájemci o práci...

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele výrobní funkce nebo části úkolů spojených s výrobou výrobků

Outsourcing výroby

Outsourcing výroby - převod na externího dodavatele celé výroby či pouze její dílčích částí.

Outsourcing výroby lze rozdělit do dvou...

Temporary help - dočasné přidělení agenturních zaměstnanců a brigádníků

Temporary help - dočasné přidělení zaměstnance

Služba Temporary help dočasné přidělení zaměstnance dává schopnost přizpůsobit se ke krátkodobým změnám na trhu práce na organizační úrovni.

...
5 ověřených rad pro brigádníky, které zvýší šanci na získání práce

5 ověřených rad pro brigádníky pro získání práce

Pokud jste se rozhodli hledat práci nebo brigádu pomocí personální agentury, tak zde naleznete 5 ověřených rad, které mohou opravdu zvýšit šanci na...

Outsourcing - výkon činnosti dle smlouvy o dílo

Outsourcing - realizace ucelených celků výrobního...

Organizace outsourcingu v podniku předpokládá převod podnikových činností na outsourcingovou společnost a výkon těchto činností na základě smlouvy o...

Prace přes personální agenturu

Řešení personálních potřeb společnosti přes...

V podmínkách současné konkurence na trhu práce dosahují pozitivních výsledků pouze ty společnosti, které podnikají efektivně. Tedy snižují své...

Nostrifikace. Komplexní průvodce celým procesem - Workintense

Nostrifikace. Komplexní průvodce celým procesem

Uznání vzdělání v České republice patří k jedné ze stěžejních záležitostí, se kterými se setká téměř každý cizinec. Tak zvaná nostrifikace je...

Pojďme mluvit o tom, jak může personální agentura Europa Workintense posílit vaše podnikání v oblasti HR